logo-polimi
Loading...
Manifesto
Struttura Corso di Studi
Cerca/Visualizza Manifesto
Regolamento didattico
Indicatori corsi di studio
Internazionalizzazione
Orario Personalizzato
Il tuo orario personalizzato è disabilitato
Abilita
Ricerche
Cerca Docenti
Attività docente
Cerca Insegnamenti
Cerca insegnamenti degli Ordinamenti precedenti al D.M.509
Erogati in lingua Inglese
Le informazioni sulla didattica, sulla ricerca e sui compiti istituzionali riportate in questa pagina sono certificate dall'Ateneo; ulteriori informazioni, redatte a cura del docente, sono disponibili sulla pagina web personale e nel curriculum vitae indicati nella scheda.
Informazioni
DocenteAgasisti Tommaso
QualificaProfessore ordinario a tempo pieno
Dipartimento d'afferenzaDipartimento di Ingegneria Gestionale
Settore Scientifico DisciplinareIEGE-01/A - Ingegneria Economico-Gestionale
Curriculum VitaeScarica il CV (327.18Kb - 23/01/2024)
OrcIDhttps://orcid.org/0000-0002-8146-3079

Contatti
Orario di ricevimentoOrario di ricevimento non ancora disponibile
E-mailtommaso.agasisti@polimi.it
Pagina web redatta a cura del docente---

Fonte dati: RE.PUBLIC@POLIMI - Research Publications at Politecnico di Milano

Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2025 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Contributi su volumi (Capitolo o Saggio)
Italy: Student Performance and Learning Loss (Mostra >>)
Public Administration and Higher Education in Italy (Mostra >>)
Articoli su riviste
Managing public sector innovation for a better society: the case of public procurement of innovation (Mostra >>)
Risky decline? Exploring the determinants of pupil's proficiency development over time (Mostra >>)
The importance of efficiency analysis for improving public services: Editorial to the special issue on “Efficiency and productivity analysis of public services in practice” (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2024 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Contributi su volumi (Capitolo o Saggio)
Measuring the efficiency of private schools: Conceptual issues and empirical evidence (Mostra >>)
Articoli su riviste
A global perspective on school leadership: Evidence from a latent class analysis on OECD TALIS data (Mostra >>)
Career guidance to lessen inequalities in education: internal evidence from OECD–PISA 2018 data (Mostra >>)
Drivers of school choice: Primary school selection in a free choice context (Mostra >>)
Higher education and economic development: A bibliometric analysis 1985–2022 (Mostra >>)
It's never too late to be financially literate: Evaluating a financial education intervention for adults in Italy (Mostra >>)
Multicriteria panel-data directional distances and the efficiency measurement of multidimensional higher education systems (Mostra >>)
Predicting dropout in Higher Education across borders (Mostra >>)
The impact of an online game-based financial education course: Multi-country experimental evidence (Mostra >>)
The productivity of Colombian public schools and its determinants from a value-added perspective, 2014–2019 (Mostra >>)
Universities’ internal governance and their efficiency: empirical evidence from Russia (Mostra >>)
Urban mobility and learning: analyzing the influence of commuting time on students' GPA at Politecnico di Milano (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2023 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Contributi su volumi (Capitolo o Saggio)
Gli studi sulle competenze socioemotive nella letteratura di economia dell’istruzione: un quadro d’insieme (Mostra >>)
The efficiency of higher education institutions and systems (Mostra >>)
Monografie o trattati scientifici
Digitalization of Administrative Services in Universities: Findings from a Global Pilot Study (Mostra >>)
Curatela di volumi scientifici
Istituzioni scolastiche e sviluppo delle competenze socioemotive. Modelli di riferimento, esperienze italiane e prospettive (Mostra >>)
Articoli su riviste
Estimating the Impact on Educational Demand of Divesting in a Private School Voucher Policy: A Study of an Italian Region (Mostra >>)
Exploring e-maturity in Italian local governments: empirical results from a three-step latent class analysis (Mostra >>)
Online or on-campus? Analysing the effects of financial education on student knowledge gain (Mostra >>)
Quando il digitale diventa una lega di trasformazione strategica nella formazione manageriale (Mostra >>)
School Choice in Europe (Mostra >>)
Students’ resilience and school efficiency in one of the most unequal countries in the world: empirical evidence from Colombia (Mostra >>)
Technological resources, ICT use and schools efficiency in Latin America – Insights from OECD PISA 2018 (Mostra >>)
The educational effects of emergency remote teaching practices-The case of covid-19 school closure in Italy (Mostra >>)
The effect of ICT on schools’ efficiency: Empirical evidence on 23 European countries (Mostra >>)
The heterogeneity of Covid-19 learning loss across Italian primary and middle schools (Mostra >>)
Universities’ efficiency and the socioeconomic characteristics of their environment — Evidence from an empirical analysis (Mostra >>)
Would you follow the advice? The effect of school guidance on students’ academic success (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2022 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Edizione critica
L'educazione finanziaria in Italia. Stato dell'arte, sperimentazioni, prospettive (Mostra >>)
Contributi su volumi (Capitolo o Saggio)
Cosa sappiamo degli effetti degli interventi di educazione finanziaria (Mostra >>)
Articoli su riviste
A comparative analysis of financial literacy levels and initiatives among students in five European countries (Mostra >>)
Assessing the effect of Massive Open Online Courses as remedial courses in higher education (Mostra >>)
Early-predicting dropout of university students: an application of innovative multilevel machine learning and statistical techniques (Mostra >>)
Financial Education during COVID-19 - Assessing the effectiveness of an online programme in a high school (Mostra >>)
Higher education and economic growth: A longitudinal study of European regions 2000–2017 (Mostra >>)
Higher education systems and regional economic development in Europe: A combined approach using econometric and machine learning methods (Mostra >>)
Introduction to the Special Issue on Public Administration in Education (Mostra >>)
Local governments' efficiency and its heterogeneity - empirical evidence from a stochastic frontier analysis of Italian municipalities 2010-2018 (Mostra >>)
Socio-economic gaps in educational aspirations: do experiences and attitudes matter? (Mostra >>)
Studying the Experience of Care Through Latent Class Analysis: An Application to Italian Neonatal Intensive Care Units (Mostra >>)
The Costs, Quality, and Scalability of Blended Learning in Postgraduate Management Education (Mostra >>)
The efficiency of Brazilian elementary public schools (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2021 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Contributi su volumi (Capitolo o Saggio)
Il sistema scolastico alla prova della pandemia: l'emergere dei divari, la necessità delle alleanze (Mostra >>)
L'impatto del livello dei servizi scolastici complementari sui livelli di apprendimento degli alunni: il caso dei comuni italiani (Mostra >>)
La formazione del capitale umano (Mostra >>)
Un’analisi quantitativa dei rapporti di autovalutazione delle istituzioni scolastico emiliano-romagnole. (Mostra >>)
Valutare gli interventi di educazione finanziaria: elementi metodologici e indicazioni operative (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
How Much Tutoring Activities May Improve Academic Careers of At-Risk Students? An Evaluation Study (Mostra >>)
Monografie o trattati scientifici
Innovare le scuole con la tecnologia. Indicazioni da una esperienza durante l'emergenza Covid-19 (Mostra >>)
Articoli su riviste
Actual Autonomy, Efficiency and Performance of Universities: Insights from the Russian Case (Mostra >>)
Can grants affect student performance? Evidence from five Italian universities (Mostra >>)
Do merger policies increase universities’ efficiency? Evidence from a fuzzy regression discontinuity design (Mostra >>)
Economies of scale and scope of universities - towards bigger size and specialization? (Mostra >>)
Efficiency of regional higher education systems and regional economic short-run growth: empirical evidence from Russia (Mostra >>)
Evaluating class and school effects on the joint student achievements in different subjects: a bivariate semiparametric model with random coefficients (Mostra >>)
Evaluating the higher education productivity of Chinese and European “elite” universities using a meta-frontier approach (Mostra >>)
Higher education in troubled times: on the impact of Covid-19 in Italy (Mostra >>)
Innovazione delle scuole, tecnologia e ruolo del management scolastico (Mostra >>)
Le competenze manageriali dei dirigenti scolastici: evidenze dal progetto "In-Campus" del Politecnico di Milano per DISAL (Mostra >>)
Local governments’ efficiency and educational results: empirical evidence from Italian primary schools (Mostra >>)
Precision and stability of schools’ value-added estimates: evidence for Italian primary schools (Mostra >>)
Tasks, occupations and wages in OECD countries (Mostra >>)
The causal impact of performance-based funding on university performance: quasi-experimental evidence from a policy in Russian higher education (Mostra >>)
What School Factors are Associated with the Success of Socio-Economically Disadvantaged Students? An Empirical Investigation Using PISA Data (Mostra >>)
manifesti v. 3.9.3 / 3.9.3
Area Servizi ICT
28/04/2025